PeopleforAnimalsIndia

sariska

Sariska, dag 6

Vanmorgen ons laatste ontbijt in jaipur. Gurmeet wacht ons al keurig op en we vertrekken om half negen. Dit zal een dag zijn met minder hectiek want we zullen naar Sariska gaan. Hier is een reservaat waar op 800km2 ook tijgers leven. De kans dat we er één zullen zien zal minimaal zijn maar toch.

Maar voordat we daar zijn nemen we de hoofdweg van jaipur richting Delhi. We raken al behoorlijk gewend aan het verkeer maar af en toe blijven we ons verbazen. Ze werken hier ook aan de weg maar hier gebruikt men geen pilonnen ofzo maar er staat een bord dat er werkzaamheden zijn en dan moet je maar oppassen. We zien wel een vrachtauto met pech langs de snelweg staan en die heeft keurig een markering gemaakt van dikke stenen die als pilonnen fungeren. Niemand die het in z'n hoofd haalt om daar in te gaan halen, werkt dus prima. Na circa anderhalf uur slaan we af richting Sariska en gaan we over een soort van 80km weg. Je merkt ook gelijk dat het rustiger word en er staan ook in de dorpjes minder huizen. Ook lijkt het allemaal schoner. Het landschap is vlakker en er worden meer percelen gebruikt voor akkerbouw, vooral mais. Verder zijn er meer bomen en is er een soort van heuvelrug op de achtergrond. Af en toe gaat de weg omhoog en langzaam klimmen we. Wij vinden het in elk geval prachtig en Gurmeet vind het ook mooi. Volgens hem lijkt het meer op waar hij vandaan komt, daar is het groen en schoon en zijn de mensen vriendelijk.

We passeren kleine plaatsjes en zoals overal scharrelen de koeien en geiten en ook varkens langs de weg. Ze hebben hier in elk geval beter te eten want er is meer gras dan in de stad. Gelukkig weet onze chauffeur veel hotels en hij wil ons eerst Sariska's palace laten zien. Een hotel wat vanaf een afstand als een koloniaal prachtig mega groot gebouw oogt. Maar van dichterbij is het wel veel vergane glorie. Ze zijn hier niet zo van het onderhouden. We zijn meer dan welkom want het hoogseizoen is voorbij en de gasten minimaal. Aangezien we met z'n drieën zijn laat men ons eerst een kamer zien waar een bed extra bij op kan en daarna 1 die groter is. We besluiten dan maar voor de grootste te gaan aangezien hier niet veel te doen is en we dan in elk geval ruimte hebben en buiten kunnen zitten als we willen. Gurmeet had al gezeg de price is spicy en inderdaad dit is het allerduurste hotel wat we tot nu toe hebben gehad. 9000 roepies per nacht maar daarvoor hebben we wel inclusief ontbijt, uitgebreide lunch en een diner. Alleen het drinken zullen we moeten betalen. Buiten slapen is geen optie dus we besluiten te blijven. We reserveren gelijk de jeep safari bij de balie en om drie uur moeten we bij de ingang staan.

We worden naar onze kamer gebracht en nadat we onze koffers hebben neergezet en gesetteld zijn wil Roelof naar buiten. Helaas is dit niet mogelijk, de koffer meneer heeft onze buiten hordeur op slot gezet en we zitten gevangen. Rianne merkt op dat de 20 roepies fooi misschien te weinig was en dat dit onze straf is. De kamer telefoon werkt wel en we proberen de receptie te bellen. Niemand pakt op. Ook de roomservice geen gehoor net als de housekeeping. Als laatste Gurmeet gebeld en die kwam compleet met iemand van het hotel op hoge poten eraan. We geloven dat hij nogal heeft opgespeeld want ze waren erg bezig met excuses aan te bieden.

Tijdens onze uitgebreide lunch, veels te veel eten, merk ik op dat misschien het leuk is als we Gurmeet meevragen voor de safari. Aangezien we toch de jeep apart betalen en daarna als buitenlander 450 roepies betalen pp voor entree kost het ons nog 60 roepies om Gurmeet mee te laten gaan. In eerste instantie zegt hij nee, maar Rianne kan goed overtuigen. Rond half vier vertrekken we en gaan op pad. We rijden door het park en zien veel vogels, apen, gevlekte herten, antilopes, pauwen twee jackels en nog meer. Hoewel we hopen zien we geen tijger, maar schijnbaar liep er wel 1 vijf dagen geleden achter het hotel langs de rivier. Wij vermaken ons in elk geval prima. Terwijl we richting uitgang rijden ineens een uitzinnige kreet van onze gids, een hyena op de weg. 30km is de max toegestaan maar de jeep scheurt met een vaart over de weg heen dat we blij zijn dat er niets is gebeurd. Roelof zegt: blij dat er een rugleuning zat bij ons anders waren we zo uit de jeep gevallen. Volgens de gids kwam het bijna niet voor dat men een hyena zag. Dus allemaal blij. Rond half zeven zijn we terug en is het opfrissen geblazen en zullen we zo gaan avondeten. Onze een na laatste avond hier is bijna voorbij. Morgen om 07.30 vertrekken we richting Delhi voor onze laatste nacht.

tot morgen

Marjolein

Ben blij dat jullie gauw weer terug komen. Neem dan wel het mooie warme weer mee wil je ? Verveel me kapot hier in de regen en de kou! Wel ff vanaf de i pad !!
Ondertussen geniet ik van jullie leuke verhalen en mooie foto's .....

pap en mam

het was weer een fijn verhaal en heel bijzonder. en wat zien jullie veel.hier alles goed zingo vermaakt zich heel goed heeft het druk met onze mop.

groetjes en kus mam.

Ingrid

Hey ! Super leuk verhaal weer! Geniet ervan en kijk uit naar de volgende! Rianne geniet van je laatste nachten in India !!! Maak veel foto's, neem de geuren en kleuren in je op! Je gaat de chaos nog missen!
Hier in Nederland alles goed! Sheru doet het fantastisch hier! Tot snel !!! Liefs, Ingrid

Carolien

Wauw wat weer een avonturen !!!