PeopleforAnimalsIndia

De eerste vrije dag


Vandaag toch maar op tijd opgestaan om te gaan ontbijten samen met Ingrid en Philip, ze vertrokken uiteindelijk pas laat naar de kliniek rond een uur of half 10. En toen was ik ineens vrij om te doen waar ik maar zin in had.

Ben eerst gaan wandelen in de omgeving door de Jorbagh Colony waar Ambika woont. Eigenlijk een hele rijke buurt en een veilige omgeving aangezien de kolonie op elke toegangsweg een hek heeft dat (op 1 hek na) tussen 22u en 6u op slot gaat en als ze overdag open staan zijn er ook een soort toezichters. Waar Philip en ik nu verblijven is net buiten de kolonie, waar je kan zien dat de mensen iets minder geld hebben maar nog steeds een behoorlijk gegoede buurt van Delhi.
Op de Jorbagh market (een straatje met een paar winkeltjes) heb ik een mooi boekwinkeltje gevonden met ook engelse boeken en daar een top10 gidsje van Delhi gekocht met bezienswaardigheden en een leuk indiaas kookboek als souvenir (m´n debitcard werkte perfect!).

Daarna gaan wandelen door Lodi Garden waar ik de eerste dag ook even was geweest, maar nu de tijd genomen om alles rustig te bekijken en foto´s te maken. Wat een prachtige plek....
Voor de verandering zelfs een paar andere blanken gezien !! =P shockerend ;)

De lunch was zoals altijd weer erg lekker, rijst met groenten in een sausje en chiabatti´s (ter correctie van een van mn eerste blogs toen ik nog dacht dat ze patti´s ofzo heetten). Het grappige is dat ik het vlees totaal niet mis, waarschijnlijk doordat het eten hier zo rijk aan smaak is terwijl in NL je vleesje toch wel de smaakmaker van je diner is.

Was van plan om nog naar een leuke plek te gaan die Ingrid had aangeraden, had het opgezocht in m´n Delhi boekje en er was een metro station in de buurt. Vol goede moed op weg gegaan maar toen ik daar eenmaal boven de grond kwam werd ik nogal overweldigd door de hoeveelheid drukte en verkeer en daarnaast nergens een straatnaam bordje te bekennen om te weten welke kant ik op moest. Het was net alsof de man met de hamer dat moment had afgewacht om me met een bezoekje te vereren. Ben gewoon terug de metro in gegaan en richting huis, onderweg nog wat drinken en snacks gehaald voor Ingrid en Philip die straks wel trek zullen hebben na hun lange dag, en toen thuis een middagdutje gedaan. Er komt wel een andere dag dat ik meer van de stad zal gaan bekijken....
Na een hete douche en genoeg tijd voor uitgebreidere persoonlijke verzorging die er normaal bij in schiet, compleet met gezichtsmaskertje voel ik me nu weer heerlijk fris en fruitig en weer een normaal mens =)

Ingrid belde me nog om te zeggen dat Jetendre (de man die normaal altijd met de pups in Amrapalli werkt) waarschijnlijk is weggelopen. Bij dit asiel is het blijkbaar normaal dat mensen weglopen (ze wonen bijna allemaal op het terrein van de kliniek) ipv ontslag nemen omdat ze bang zijn voor de gevolgen. Dus het kan maar zo zijn dat iemand van de een op de andere dag nooit meer terug komt. Wat nog best een onderneming is aangezien hun tassen worden gecontroleerd wanneer ze het terrein verlaten om dit soort praktijken te voorkomen. Van te voren moeten ze dus proberen hun bezittingen naar buiten te ´smokkelen´ zonder dat het opgemerkt wordt. Het lijkt in dat opzicht bijna een soort gevangenis =S

Tijd voor een kopje (normale) thee en dan nog even wat dingetjes opzoeken voor in de kliniek zoals doseringen van bepaalde geneesmiddelen.

Knuffels uit India en bedankt voor alle reacties !

P.s. één iemand in het bijzonder bedankt voor alle leuke mailtjes de afgelopen dagen ;)

Reacties

Reacties

ingrid

He toppertje verdwaal daar niet hoor ik wil je graag gezond weer terug, en neem even een waakhond mee van daar of zo beetje een grote. Ha en niet te dun worden want je moet daar hard werken,
goed eten.
Zo even moest ik even zeggen hoor.
Bij mijn broer in afrika ging het ook zo, als de werknemers geld hadden gekregen kwamen ze gewoon niet meer terug, en gezinnen kregen gewoon geen eten, want ze gingen naar de kroeg en kwamen er pas weer uit als het op was. En dan pas gingen ze ook weer werken, dus gaf mijn broer i.p.v. geld eten en melk. Hoe is het met je broeken, zit lekker zeker, is het daar warm.

dikke tuuuuut dap roden

moes

Halloooooo daar,

Super te horen dat je vandaag een vrije dag had en dat je ff kon genieten van niets doen. Kan me de blog van Ingrid nog voor de geest houden met haar metro naar de stad avontuur. Zal inderdaad een cultuurshock zijn geweest, aangezien je geen TomTom bij je hebt inderdaad beter om rechtsomkeert te maken. Prachtige foto's.

Dikke kus van Moes en pap

opa en oma

hallo wat fijn om dit alles te lezen, toch fijn he dat het allemaal zo kan.de foto's bekeken mooi allemaal.heel veel liefs van opa en oma.

Margaux

Hihihi Ik heb maar alvast weer een mailtje gestuurd, ik mis je Ri!
Dikke Kus

nikki

hey ri, wat een avonturen. Erg leuk om te lezwn dat je het zo naar je zin heb. Datnje maar veel mag leren en natuurlikk veel plezier heb. Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Xxxx ps. Groetjes aan ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!